Vid brand, olyckor eller inbrott - Ring 112! |
Felanmälan görs antingen via mail eller via telefon
Telefontid vardagar mellan 9:00-10:00
Mail: felanmalan@munkbo.se
Telefonnummer: 0524-109 00
Felanmäl via mail här
När du ska felanmäla måste följade information finnas med:
- Adress och lägenhetsnummer
- Telefonnummer
- Beskrivning av felet
- Om fastighetsteknikern får gå in med huvudnyckel
- Eventuella husdjur
Felanmälan av akuta fel på kvällar och helger
Felanmälan av akuta fel på kvällar och helger görs till fastighetsjour:
Fastighetsjouren Q-Security: 010 - 50 06 503
Exempel på akuta fel:
- Översvämning eller större vattenläcka.
- Strömavbrott - om det påverkar kyl, frys, eller livsviktig utrustning.
- Stopp på värmepanna eller värmeförsörjning under vintertid
- Stopp på hiss
- Risk för olycka på grund av skadegörelse
- Låsöppning (hyresgästen faktureras 500:- på dagtid/vardagar och 1500:- på kvällar/helger)
Felanmälan av TV, digitalbox och internet
Fel som rör TV, digitalbox, router m.m. ska alltid göras till Telia.
Support telefon: 020 - 20 20 70
Support hemsida: Till Telias hemsida
Du är skyldig att anmäla fel
Hyresgäster är skyldig att anmäla fel och brister som uppstår i lägenheten, kontrollera därför regelbudet din lägenhet.
Om ett fel inte anmäls och det blir en större skada till följd, kan hyresgästen bli ersättningsskyldig.
Här kan du läsa om "enklare" fel som du själv ansvarar för att åtgärda i din lägenhet.